Цікаві квест кімнати створені для тих, хто любить розгадувати загадки, працювати в команді та відчувати адреналін. Проте новачки, вперше потрапляючи у світ квестів, можуть не зрозуміти жаргон досвідчених гравців. Ми зібрали найпопулярніші вирази, які допоможуть вам швидше освоїтися та покращити ефективність у проходженні квест кімнат від «Портал Квест».
Основні терміни квестоманів
- Гейммайстер (GM, оператор). Людина, яка стежить за перебігом гри, дає підказки та контролює дотримання правил. Без гейммайстра проходження більшості квестів неможливе.
- Брифінг. Вступна частина перед початком квесту, під час якої гейммайстер пояснює правила, розповідає сюжет і відповідає на запитання.
- Дебрифінг. Заключний етап квесту, коли команда обговорює свої враження, розбирає складні моменти гри та ділиться емоціями.
- Локація. Фізичний простір квест кімнати у Харкові, де розгортаються події. Може включати кілька кімнат або бути однією великою зоною.
- Квестбук (або просто «бук»). Зошит або планшет, де команда записує знайдені підказки, коди та інші важливі моменти для проходження квесту.
- Шифр або код. Комбінація чисел, букв або символів, необхідна для відкриття замків, сейфів або доступу до наступної підказки.
- Реквізит. Предмети, які використовуються в квесті для створення атмосфери або для вирішення загадок.
- Фінальний квестовий механізм. Останнє завдання, яке завершує гру. Це може бути відкриття таємного проходу, введення фінального коду або активація спеціального пристрою.

Вирази, які варто знати для успішного проходження квестів
- «Давайте розділимося». Вказує на необхідність поділу команди для швидшого пошуку підказок. Ефективна тактика в великих квест кімнатах.
- «Знайшов щось дивне!». Важливий сигнал для команди про можливу підказку чи механізм, який може допомогти у проходженні.
- «Перевір ще раз!». Використовується, коли гравці підозрюють, що вже пройдена зона містить додаткові елементи або ключові предмети.
- «Нам потрібна підказка!». Фраза, яку команда використовує, щоб отримати допомогу від гейммайстра. Підказки можуть бути лімітованими або необмеженими залежно від правил квесту.
- «Це точно не випадково тут лежить». У квестах всі предмети мають свою функцію. Якщо щось виглядає підозрілим – це, ймовірно, частина загадки.
- «Ми щось пропустили». Сигнал до того, що варто ще раз переглянути вже знайдені підказки та обдумати інші можливі рішення.
І, звичайно, «Час спливає!». Це нагадування команді про те, що потрібно діяти швидше, особливо якщо квест обмежений у часі.